Πολιτισμος

Πέσατε «θύματα» της διαφήμισης;

Η διαφήμιση είναι μια διαδικασία γνωστοποίησης ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας με τρόπο πειστικό που στόχο έχει να επηρεάσει το καταναλωτικό κοινό και να το προσελκύσει. Άλλοτε χρησιμοποιεί επίκληση στο συναίσθημα, άλλοτε επίκληση στη λογική για να πετύχει το σκοπό αυτό και να καταφέρει όλο και περισσότερος κόσμος να ενδιαφερθεί . Τα τελευταία χρόνια το μάρκετινγκ έχει αναπτυχθεί και μεγάλα ποσά ξοδεύονται για μια διαφημιστική προβολή. Αυτό αμέσως δείχνει πως η διαφήμιση είναι ένας σημαντικός τομέας στην παγκόσμια οικονομία και ενδιαφέρει πολλούς.
Στην εποχή μας η διαφήμιση έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις θετικές ή αρνητικές. Στόχος των ανθρώπων που εργάζονται, ώστε να βγει μια διαφήμιση είναι η πρωτότυπη ιδέα και το σλόγκαν που θα «καρφωθεί» στο μυαλό του δέκτη. Είναι βέβαιο ότι η μουσική έχει παίξει καθοριστικό ρόλο σε αυτή τη δράση, αφού για το σκοπό αυτό οι αρμόδιοι έχουν «εκμεταλλευτεί» την επίδραση που έχει η μουσική στον άνθρωπο.
Το jingle είναι ένα σλόγκαν, το οποίο έχει μείνει στο μυαλό του δέκτη και τοποθετείται πάνω σε μια μελωδία για διαφημιστικούς σκοπούς. Έχει αποδειχθεί ότι ένα επιτυχημένο jingle μπορεί να μείνει στη μνήμη του καταναλωτή σε όλη του τη ζωή. Συνήθως διαρκεί 30 δευτερόλεπτα. Είναι αρκετά για να αναφερθεί το όνομα του προϊόντος ή της εταιρίας , τα προνόμια που προσφέρει το προϊόν και βέβαια η φιλοσοφία του. Το jingle λοιπόν είναι αυτή η μουσική μικρής διάρκειας που συνοδεύει μία διαφήμιση στα ραδιόφωνο ή στην τηλεόραση κυρίως και σου μένει στο μυαλό. Όλοι μας έχουμε κάποιο τέτοιο μουσικό απόσπασμα καρφωμένο στο μυαλό μας, αρκεί να σκεφτούμε λίγο…Αρχές του 1930 υπήρχαν αυστηροί κανόνες για τη διαφήμιση. Στο jingle μπορούσε να αναφερθεί το όνομα της εταιρείας ή το είδος του προϊόντος αλλά όχι το ίδιο το προϊόν. Διαφημίσεις προϊόντων με μουσική υπόκρουση υπάρχουν από το 1923 στις ΗΠΑ.

Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΤΑΝΑΚΛΑ ΤΟ ΥΦΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ
Όταν απευθύνεται σε νεανικό ακροατήριο επιλέγεται μοντέρνα μουσική ενώ όταν το ακροατήριο είναι μεγαλύτερης ηλικίας επιλέγεται συντηρητική μουσική.
Υπήρχαν και υπάρχουν πολλοί μουσικοί που δημιουργούν συνθέσεις ειδικά για διαφημιστικό σκοπό, βλέπουμε ωστόσο πως χρησιμοποιούνται και ήδη υπάρχουσες συνθέσεις, οι οποίες είναι πολύ γνωστές στο κοινό. Ψυχολόγοι και νευρολόγοι πιστεύουν ότι η μουσική που ασκεί έντονη επίδραση στο συναίσθημα του ανθρώπου είναι πολύ δύσκολο να ξεχαστεί. Οι μελωδίες που χρησιμοποιούνται στις διαφημίσεις συνήθως προβάλουν κάποιο χαρακτηριστικό του προϊόντος που παρουσιάζεται . Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις ωστόσο στις οποίες η μελωδία χρησιμοποιείται για να συνδέσει τα όμορφα αισθήματα που προκαλεί από μόνη της, με το προϊόν που διαφημίζεται και αρκετές είναι και οι φορές που το τραγούδι δεν έχει καμία σχέση με τη διαφήμιση.
Συνήθως επιλέγονται για τις διαφημίσεις μουσικά όργανα όπως σαξόφωνο, κλαρινέτο, βιολί και κιθάρα ως κύρια όργανα.
Η ελληνική διαφήμιση ξεκινά στις αρχές του 20ου αιώνα με τον κινηματογράφο και αργότερα με το ραδιόφωνο και την τηλεόραση με μουσικές συνθέσεις του Γ. Κατσαρού, του Κ. Καπνίση και του Μ. Πλέσσα. Το 1968 ο Χ. Λεοντής συνέθεσε τη μουσική μου ακούγεται στην εκπομπή «Αθλητική Κυριακή» και αυτή ήταν και η μακροβιότερη μουσική στην ελληνική τηλεόραση. Το ’70 εμαφανίστηκε και η τηλεοπτική διαφήμιση πάλι με ενορχήστρωση του Χ. Λεοντή στο «όταν θα πάω κυρά μου στο παζάρι» για διαφήμιση τηλεόρασης.

Βασιλική Ζήση

Facebooktwittermail

Leave a Comment

You may also like

Προτεινομενα

Υγεια

10 Χριστουγεννιάτικες συμβουλές για την ασφάλεια τροφίμων

Η απόλαυση του φαγητού με την οικογένεια και με φίλους είναι μία από τις συνήθειες των εορταστικών ημερών. Όλοι θέλουν να βοηθήσουν στην προετοιμασία των γευμάτων, αλλά οι πολλοί «μάγειρες» στην κουζίνα μπορεί να...
Περισσότερα
Πολιτισμος

Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

Διανύουμε μια εποχή που κάθε χρόνο εμείς που αγαπούμε το θέατρο, τη μουσική και την τέχνη γενικότερα περιμένουμε με ανυπομονησία και αυτή δεν είναι άλλη από το φεστιβάλ της Αθήνας και Επιδαύρου που λαμβάνει...
Περισσότερα
Υγεια

Προστατέψτε τον οργανισμό σας τους καλοκαιρινούς μήνες

Έχετε αναρωτηθεί γιατί το καλοκαίρι η όρεξη μας μειώνεται και η τάση μας να καταναλώνουμε φρούτα και λαχανικά είναι μεγαλύτερη από κάθε άλλη εποχή; Η απάντηση κρύβεται στις αυξημένες απαιτήσεις του οργανισμού μας σε...
Περισσότερα
Μοδα και ομορφια

Πώς να παρατείνεις την νεανική όψη της επιδερμίδας σου – και όμως, μπορείς!

Αγαπημένη μου φίλη, σήμερα θα ασχοληθούμε με την αντιγήρανση και συγκεκριμένα με κάποιες συμβουλές οι οποίες θα σε κάνουν να δείχνεις λαμπερή και όμορφη, με δέρμα ελαστικό και λείο! Και όλα αυτά; με φυσικό...
Περισσότερα
Πολιτισμος

H Ναυτική Εβδομάδα συνεχίζεται με επιτυχία!!

Η Ναυτική Εβδομάδα ξεκίνησε! Ένας σημαντικός θεσμός για το Βόλο και τη Θεσσαλία που φέτος συνδυάζεται με τη γιορτή βιβλίου. Οι εκδηλώσεις θα διαρκέσουν μέχρι τις 14 Ιουνίου στον εξωτερικό χώρο της εκκλησίας του...
Περισσότερα