Πολιτισμος

Ψηφιακός Πολιτισμός. Ανάγκη ή κατάρα;

Η ανάπτυξη της Τεχνολογίας και η συμβολή της Πληροφορικής στο πλαίσιο της σύγχρονης θεώρησης του Πολιτισμού είναι καταλυτική στην εποχή μας. Η έννοια του Πολιτισμού είναι πολυδιάστατη και για την καλύτερη μελέτη της, τη χωρίζουμε σε υποκατηγορίες. Μια από αυτές θα λέγαμε πως είναι ο Ψηφιακός Πολιτισμός.

Ο Ψηφιακός Πολιτισμός στοχεύει στην ανάδειξη, στην προστασία, στην προβολή και τη διαχείριση του πολιτιστικού αποθέματος μέσω προηγμένων ψηφιακών τεχνολογιών. Προωθεί τη διάσωση και την ανάδειξη της πολιτισμικής κληρονομιάς αναδεικνύοντας νέους τρόπους διοίκησης των πολιτισμικών οργανισμών στο ευρύτερο πλαίσιο της κοινωνικής και εκπαιδευτικής πολιτικής. Μπορεί να ενσωματώσει μοντέρνα γνωστικά πεδία π.χ. μοντελοποίηση με 3D γραφικά, VR, AR, κινητές επικοινωνίες, επεξεργασία σημάτων και πολυμέσων, τεχνολογίες διαδικτύου και μέσων κοινωνικής δικτύωσης με στόχο την καλύτερη ψηφιακή διαχείριση, την καταγραφή και την επιμέλεια της πολιτισμικής κληρονομιάς.

Εξ αιτίας της ανάγκης λοιπόν, για παρουσία και στον Ψηφιακό κόσμο, πολιτισμικοί οργανισμοί, μικρομεσαίες επιχειρήσεις και επιχειρήσεις της δημιουργικής βιομηχανίας άρχισαν να προωθούν το περιεχόμενό τους σε μια ψηφιακή αγορά πολιτισμού. Ακούμε για ψηφιακή καινοτομία στην Τέχνη. Ακούμε συνεχώς για την αναγκαιότητα της χρήσης ψηφιακών εργαλείων και για την άμεση πρόσβαση και αξιοποίηση του πολιτιστικού υλικού. Ακόμα, η παρουσία στον Ψηφιακό κόσμο είναι αδιαμφισβήτητα ένας τρόπος προσέλκυσης του νεανικού κοινού.

Το Διαδίκτυο είναι σίγουρο πως κατάργησε τις αποστάσεις και γέννησε νέους δρόμους επικοινωνίας, πληροφόρησης, διαλόγου και ανταλλαγής απόψεων, έκφρασης και φαίνεται πως ενισχύθηκε και η διάδραση και η αμεσότητα.

Η ψηφιοποίηση του υλικού είναι αλήθεια πως δημιουργεί ένα «άνοιγμα» στο χώρο του Πολιτισμού, μια νέα ευκαιρία ύπαρξης, βοηθά στον διαμοιρασμό του, στην επικοινωνία μεταξύ φορέων και μεταξύ φορέα και κοινού, ακόμα και στη συντήρηση του υλικού, αφού ίσως να μη χρειάζεται όλοι να έχουν φυσική πρόσβαση σε αυτό για να το χρησιμοποιήσουν.

Φαίνεται από όλα αυτά πως η ανάπτυξη της Τεχνολογίας συνέβαλλε αρκετά σε κάποιους από τους στόχους του Πολιτισμού και των φορέων που τον υπηρετούν, ωστόσο αν το ανθρώπινο δυναμικό δεν εκπαιδευτεί κατάλληλα στα ψηφιακά εργαλεία και αν δεν πάρει ο οργανισμός σωστές αποφάσεις για το υλικό που υπάρχει στον ψηφιακό κόσμο, το αποτέλεσμα θα είναι πολύ δυσάρεστο και ίσως δε θα μπορέσει να διορθωθεί.

Θα λέγαμε πως τα ψηφιακά εργαλεία και οι δυνατότητες που μας δίνει σήμερα η Τεχνολογία είναι εδώ για να μας βοηθήσουν παράλληλα με αυτά που κάναμε μέχρι σήμερα. Το ψηφιακό υλικό είναι καλό να πηγαίνει παράλληλα με το φυσικό υλικό.

Facebooktwittermail

Leave a Comment

You may also like

Προτεινομενα

Υγεια

10 Χριστουγεννιάτικες συμβουλές για την ασφάλεια τροφίμων

Η απόλαυση του φαγητού με την οικογένεια και με φίλους είναι μία από τις συνήθειες των εορταστικών ημερών. Όλοι θέλουν να βοηθήσουν στην προετοιμασία των γευμάτων, αλλά οι πολλοί «μάγειρες» στην κουζίνα μπορεί να...
Περισσότερα
Μοδα και ομορφια

Αυτές είναι οι τάσεις της σεζόν SS2022 !

Όπως κάθε νέα σεζόν ξεκινάμε να βάζουμε σε εφαρμογή καινούριους στόχους και καινούρια όνειρα που θέλουμε να πραγματοποιήσουμε, έτσι και στις τάσεις του μακιγιάζ και της μόδας παρατηρούμε εξίσου αλλαγές. Αλλαγές οι οποίες συμβαδίζουν...
Περισσότερα
Υγεια

Οι διατροφικοί μου στόχοι για το 2022

Στην αρχή κάθε νέας χρονιάς συνηθίζουμε να βάζουμε στόχους. Οι επόμενοι στόχοι διατροφής που καλό είναι να βάλουμε έχουν και άμεση σχέση με την υγεία μας Μειώστε την ζάχαρη Γιατί; Γιατί η κατανάλωση ζάχαρης...
Περισσότερα
Μοδα και ομορφια

Very Peri – the color of the year 2022!!!

2022! Ένα Νέο Έτος μόλις ξεκίνησε! Ένα Νέο Έτος που ευχόμαστε όλοι να περιέχει ακόμα περισσότερη αγάπη μέσα του, ζεστασιά, καλοσύνη, κατανόηση, αλλά και εξέλιξη σε όλους τους τομείς της ζωής. Όπως κάθε χρόνο,...
Περισσότερα
Υγεια

Γιατί δεν πρέπει να νιώθεις ότι στερείσαι στο Πρωτοχρονιάτικο τραπέζι;

Όλοι εμείς οι διαιτολόγοι αρεσκόμαστε στο να δίνουμε διατροφικές οδηγίες για την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, μετράμε τις θερμίδες του κουραμπιέ, του μελομακάρονου, της δίπλας, της βασιλόπιτας τύπου κέικ και τύπου τσουρέκι,...
Περισσότερα